Przejdź do głównej treści

Nie jesteś pewien klasyfikacji?

Inteligentne wyszukiwanie ↗
7607119077
ALUMINIUM I ARTYKUŁY Z ALUMINIUM›Folia aluminiowa (nawet zadrukowana, łączona z papierem, tekturą, z tworzywami sztucznymi lub podobnym materiałem podłożowym), o grubości (z wyłączeniem dowolnego podłoża) <= 0,2 mm (z wył. folii do wytłoczeń objętych pozycją 3212, ozdób choinkowych)›Folia aluminiowa bez podłoża, walcowana, ale nieobrobiona więcej, o grubości <= 0,2 mm (z wył. folii do wytłoczeń objętych pozycją 3212, ozdób choinkowych z folii)

Pozostałe

Standardowe cło UE
7.5%
VAT
23%
Dodatkowe cła / sankcje
22 reguł
ERGA OMNESCNTR
Wymagane dokumenty
27 dok.
Y128Y134Y135Y137Y237Y238+21
Stawki standardowe
DotyczyTypStawkaWarunkiPodstawa prawna
ERGA OMNESStawka dla krajów trzecich7.5%-R2261/98
ERGA OMNESNależności celne za przesyłki o niskiej wartości3 EUR-R0382/26
ERGA OMNESLotnicze zawieszenie taryfowe0%2 warunek(i)R1517/18
Cla dodatkowe / sankcje
DotyczyTypStawkaWarunkiPodstawa prawna
ERGA OMNES (excl. CN)Statystyka antydumpingu/cła wyrównawczego--R1036/16
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne2 warunek(i)R1784/21
CNCło antydumpingowe ostateczne24.6%-R1784/21
TRCło antydumpingowe/wyrównawcze - KontrolaZobacz uwagi-D0142/96
Preferencje
AD 0%AL 0%BA 0%CA 0%CAMER 0%CARI 0%CH 0%CI 0%CL 0%CM 0%CO 0%DOEd-D /L-SEH 0%DZ 0%EBA 0%EC 0%EEA 0%EG 0%ESA 0%EUCA 0%FJ 0%FO 0%GB 0%GB 0%GE 0%GH 0%GSP 4%GSP+ 0%IL 0%JO 0%JP 0%KE 0%KR 0%LB 0%LOMB 0%MA 0%MD 0%ME 0%MK 0%MX 0%Mercosur 6.8%NZ 0%PE 0%PG 0%PS 0%SADC EPA 0%SB 0%SG 0%SM 0%SWITZ 0%SY 0%TN 0%TR 0%UA 0%US 0%VN 0.9%WS 0%XC 0%XK 0%XL 0%XS 0%ZA 0%
Uwagi
TM01066
„Pozycja” jest ustalana według klasyfikacji taryfowej produktu, a nie liczby fizycznych sztuk. Przykłady KE: 5 takich samych koszulek = 3 EUR (1 pozycja); koszulka i zegarek = 6 EUR (2 pozycje). Środek dotyczy sprzedaży na odległość w przesyłkach o wartości do 150 EUR. KE wskazuje wyjątek dla towarów objętych umową preferencyjną lub środkami unii celnej, jeśli VAT nie pobrano przez IOSS i towary zgłoszono w H1. Objaśnienie Komisji Europejskiej (08.06.2026, aktualizacja 20.07.2026)
Treść przypisu z danych taryfowychOd dnia 1 lipca 2026 r. do dnia 1 lipca 2028 r. zamiast zwolnienia zniesionego na podstawie art. 1 niniejszego rozporządzenia stosuje się cło w wysokości 3 EUR za sztukę w przesyłce, której wartość rzeczywista nie przekracza łącznie 150 EUR, w przypadku gdy:a) import towarów jest zwolniony z VAT zgodnie z art. 143 ust. 1 lit. ca) dyrektywy 2006/112/WE; lubb) towary znajdują się w przesyłce pocztowej zdefiniowanej w art. 1 pkt 24 rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2446.
CD333
Zawiesza się cła autonomiczne wspólnej taryfy celnej określone w rozporządzeniu (EWG) nr 2658/87 w odniesieniu do części, komponentów i innych towarów przeznaczonych do zamontowania lub wykorzystania w statkach powietrznych i ich częściach w trakcie ich konstruowania, naprawy, obsługi technicznej, przebudowy, modyfikacji lub przekształcenia.Aby skorzystać z zawieszenia, zgłaszający przedstawia organom celnym autoryzowane poświadczenie produkcji/obsługi na formularzu nr 1 EASA, jak określono w dodatku I do załącznika I do rozporządzenia (UE) nr 748/2012 lub równoważne świadectwo.Świadectwa, które uznaje się za równoważne z autoryzowanym poświadczeniem produkcji/obsługi na formularzu nr 1 EASA zostały wymienione w załączniku II do rozporządzenia (UE) 2018/1517.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
CD842
Warunkiem zastosowania indywidualnej stawki celnej dla tego przedsiębiorstwa jest przedstawienie władzom celnym kraju członkowskiego ważnej faktury handlowej, która powinna zawierać deklarację podpisaną przez pracownika przedsiębiorstwa, w następującym formacie:1) nazwisko i funkcja pracownika podmiotu wystawiającego fakturę handlową;2) oświadczenie o następującej treści: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w (państwo, którego dotyczy postępowanie). Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą”;3) data i podpis.Jeżeli taka faktura nie została przedstawiona, stosuje się stawkę celną odpowiednią dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.
TM904
Preferencje przyznane na mocy porozumienia między Unią Europejską a Marokiem, które weszło w życie dnia 19 lipca 2019 r.Od dnia 3 października 2025 r. produkty pochodzące z Sahary Zachodniej podlegające kontrolom organów celnych Królestwa Marokańskiego korzystają z preferencji handlowych na mocy nowego porozumienia w formie wymiany listów między UE a Marokiem, Unia Europejska i Królestwo Marokańskie zgodziły się umożliwić identyfikację tych produktów poprzez odniesienie do regionu pochodzenia, które ma zostać włączone do dowodu pochodzenia, oraz zgodnie z protokołem 4. W związku ze stosowaniem tych środków należy zadeklarować kody świadectw pochodzenia U179 i U180. W przypadku stosowania tych dowodów pochodzenia kod kraju, który należy wpisać w deklaracji pochodzenia, to „2000”.
CD303
Zwolnienie z należności celnych lub obniżenie należności celnych uzależnione jest od złożenia przez zgłaszającego specjalnego wniosku w elemencie danych 12 04 000 000 UKC [rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2015/2446 (załącznik B)] (dawniej pole 44 jednolitego dokumentu administracyjnego (SAD) „Dodatkowe informacje/przedstawione dokumenty/świadectwa i pozwolenia”).
CD727
Możliwość skorzystania z tej preferencji jest uzależniona od przedstawienia deklaracji pochodzenia stwierdzającej pochodzenie towarów z Unii Europejskiej, zgodnie z regułami pochodzenia zawartymi w Kompleksowej umowie gospodarczo-handlowej między Kanadą i Unią Europejską (CETA).
CD845
Z zastrzeżeniem przedstawienia dowodu pochodzenia zawierającego następujące oświadczenie w języku angielskim: "Origin quotas – Product originating in accordance with Annex ORIG-2A"
CD906
Wykaz niekwalifikujących się lokalizacji i ich kody pocztowe są dostępne pod następującym adresem: http://ec.europa.eu/taxation_customs/customs/technical-arrangement_postal-codes.pdf
CD500
Stosowanie tej preferencji uzależnia się od przedstawienia dowodu pochodzenia stwierdzającego wspólnotowe pochodzenie towarów, w kontekście umowy między Unia Europejska a Konfederacją Szwajcarską
TM303
Środki antydumpingowe/wyrównawcze stosuje się nadal w odniesieniu do towarów pochodzących z zainteresowanych krajów, nawet jeżeli importowane są z Turcji.
CD01100
Do celów niniejszego rozporządzenia pochodzenie towarów ustala się zgodnie z regułami niepreferencyjnego pochodzenia towarów, o których to regułach mowa w tytule II rozdział 2 sekcja 1 rozporządzenia (UE) nr 952/2013 do czasu przyjęcia reguł preferencyjnego pochodzenia, o których mowa w art. 64 ust. 2 lub 3 tego rozporządzenia.
4

Wiążąca Informacja Taryfowa

Przykłady klasyfikacji WIT

ESgold3SOL1565

Zwoje folii aluminiowej do produkcji żaluzji

aluminium stopowe (3105 H18)GRI 1GRI 6
CZgold00-04/01

Walcowana folia aluminiowa do wymienników ciepła

aluminiumGRI 1GRI 6
ESgold4SOL1296

Wielowarstwowa taśma aluminiowa do wymienników ciepła

aluminium i stopy aluminiumGRI 1GRI 3bGRI 6
ITgold025-0787

Folia aluminiowa walcowana, stop 3003, bez podłoża

aluminium, stop 3003GRI 1GRI 6

WIT (Wiążąca Informacja Taryfowa) to oficjalna decyzja organu celnego UE potwierdzająca klasyfikację towaru. Ważna 3 lata, wiążąca we wszystkich krajach UE.